پرونده مربوط به ده‌ها مورد اتهام تجاوز و ارتباط غیرقانونی سربازان انگلیسی در دهه 1950 است که در کنیا مستقر بودند.

انگليس

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین:پرونده رسوایی اخلاقی سربازان انگلیسی در کنیا در دهه ۱۹۵۰ بار دیگر گشوده شده است. تارنمای خبری تحلیلی یو کی دیسکلسفاید گزارش داده که ارتش انگلیس که یک فرماندهی ویژه برای بررسی جرایم اخلاقی نیروهایش راه‌اندازی کرده است حداقل در 24 مورد اعلام کرده که اتهام داشتن روابط غیراخلاقی نیروهایش در کنیا قابل اثبات نیستند، نتیجه‌گیری که خانواده قربانیان را در کنیا عمیقا ناامید کرده است. پرونده مربوط به ده‌ها مورد اتهام تجاوز و ارتباط غیرقانونی سربازان انگلیسی در دهه 1950 است که در کنیا مستقر بودند. موضوع زمانی جدی شد که آنگس وانجیرو زن کنیایی توسط یک سرباز انگلیسی در سال ۲۰۱۲ کشته شد.

تارنمای یو کی دیسکلسفاید نوشته است:

  • مظنون به قتل هنوز فراری است، که باعث انتقاد از مقام‌های انگلیسی و کنیایی شده است.
  • ارتش انگلیس از سال 2022 در واکنش به این رسوایی بزرگ تحت سیاست «تسامح صفر» هرگونه ارتباط سربازان با روسپی‌ها را ممنوع کرد.
  • ارتش با وجود تاکید بر بی‎طرفی در رسیدگی به پرونده قتل وانجیرو، در 24 مورد اعلام کرده که اتهام سربازان انگلیسی قابل اثبات نیست.
  • اعلام بی‌گناهی متهمان،‌خانواده زن کشته شده کنیایی را عمیقا ناامید کرده است.
  • به‌گفته منتقدان، رابطه غیراخلاقی سربازان انگلیسی با زنان کشورهایی که ارتش انگلیس در آنجا نیرو دارد سوء استفاده آشکار و وحشتناک از قدرت است.
  • سربازان انگلیسی همچنین با اتهام رها کردن کودکانی که از ارتباط با زنان کنیایی به دنیا آمده‌اند روبه‌رو هستند. برآورد شده که دست کم ۶۹ کودک در نتیجه تجاوزات جنسی سربازان انگلیسی به دنیا آمده‌اند.
  • نیروهای مسلح انگلیس در زمینه مقابله با خشونت علیه زنان کارنامه فاجعه‌باری دارد.
  • دادگاه‌های نظامی انگلیس تنها در 23درصد موارد به محکومیت متهمان به تجاوز جنسی رای داده است(‌در مقایسه با میانگین 70 درصدی دادگاه‌های غیرنظامی).

سی‌ان‌ان پیشتر نوشته بود که کودکان نامشروع بر جای مانده از سربازان انگلیسی در کنیا هیچ حمایتی از سوی پدران‎شان که بعد از اتمام ماموریتشان به خانه برگشتند دریافت نکرده و ارتباطی با آنها ندارند و همسایگانشان نیز آنها را طرد می‌کنند.

کد خبر 868319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha